Bedrijfsbladen

De Overkoming ontwikkelt complete bedrijfsbladen. Een bedrijfsblad moet elke bladzijde weer het verhaal van de organisatie brengen. Een blad geeft de mogelijkheid om uw boodschap voor in- of externe groepen in te kleden met warmte en gevoel. Via een blad komt u bij herhaling bij uw doelgroep binnen. Uiteraard adviseren wij over de inbedding van dat blad in andere media zoals internet, intranet en digitale nieuwsbrieven.

Een formule ontwikkelen is een analytisch en creatief proces. De formule handhaven, nummer na nummer, is vooral een kwestie van redactionele organisatie. De Overkoming ontwikkelt bladformules uitgaand van uw communicatiebeleid; wij produceren uw blad desgewenst turn key, of we trainen uw eigen medewerkers om het blad binnen de formule te blijven produceren.



Angelino - Chansons Grises

In opdracht van Peter George d'Angelino Tap heeft de Overkoming een magazine gemaakt.

GRAFISCH ONTWERP JELLE HELLINGA DEN HAAG




Chauffeurswereld

In opdracht van FNV Bondgenoten ontwikkelde de Overkoming samen met TCB Tekst & Uitleg Chauffeurswereld, 16 pagina's in een oplage van 30.000 exemplaren, bestemd voor ledenwerving. Het eerste nummer kwam 1 april uit, gelijk met het ingaan van de loonsverhoging uit de CAO. Het blad wordt uitgedeeld door wervingsteams, ligt op benzinestations en in chauffeurscafe's.

GRAFISCH ONTWERP JELLE HELLINGA DEN HAAG

Goed nieuws, dat samen met aandacht voor het thuisfront (column van een truckersvrouw, tekening van een chauffeursdochter), arbeidsomstandigheden (Arbo-test door een chauffeur, fit-tips in de cabine door een mensendiecktherapeute) laat zien dat Bondgenoten zich bezighoudt met de hele mens. En juist nu iedereen zich met linedancing en andere westernzaken bezighoudt, vonden we een lid van het wervingsteam van FNV Bondgenoten die een verwoed linedancer is.



Eurofocus Journaal

Vedior startte een groot internationaal automatiseringsproject, waarvoor TCB Tekst & Uitleg samen met de Overkoming een informatieblad voor de interne communicatie ontwikkelde. Het grootste probleem is dat je schrijft over iets waar de meeste werknemers pas later mee te maken krijgen, maar waaraan ze nu al moeten meedenken. Vandaar een rubriek als 'Mijn ideaal', met een knipoog naar het liedje van Corry Brokken, over de echtgenoot die destijds het helemaal was, maar inmiddels wat tegen begint te vallen. Net als het oude automatiseringssysteem dat ooit top of the bill was. Werknemers krijgen zo de kans om te schrijven over hun persoonlijke verhouding tot de computer. Ook is er natuurlijk aandacht voor de core-business: in de rubriek 'geplaatst' komt elke keer een uitzendkracht aan het woord die vestigingsoverstijgend aan werk geholpen is - iets wat met het nieuwe systeem veel eenvoudiger wordt. Vormgeving Jelle Hellinga

GRAFISCH ONTWERP JELLE HELLINGA DEN HAAG




Help!

VROM wilde een spread in het jongerenblad Help! dat het beleid van VROM voor jongeren toelichtte. In elke spread moest benadrukt worden wat het beleid van de regering was, wat bedrijven doen en wat je als jongere zelf kunt doen. De Overkoming startte vanuit vragen van jongeren en verwezenlijkte al deze doelstellingen in beeld en tekst. Vormgeving Jelle Hellinga

GRAFISCH ONTWERP JELLE HELLINGA DEN HAAG




Gewoon schoon

Voor het tweejarige project NME Beroepsonderwijs ontwikkelde de Overkoming een communicatieplan, een huisstijl, bijeenkomsten en een blad. Via het blad werden contacten verstevigd tussen de deelnemende scholen en de netwerken die zich bezig hielden met milieu binnen de school en milieu binnen de beroepen waarvoor ze opleidden. Vormgeving Jelle Hellinga

GRAFISCH ONTWERP JELLE HELLINGA DEN HAAG