Beleid en management



Kies! Sociale Supermarkt



Opzetten communicatiebeleid, merkontwikkeling, huisstijl en media [link naar campagnes]. De sociale supermarkt is een initatief van STEK (Stad en Kerk) Den Haag samen met de Voedselbank Haaglanden. Niet langer krijgen klanten een krat met etenswaren, ze kunnen in een winkelwagen kiezen uit de producten van de voedselbank, aangevuld met meer producten die in de wijk geacquireerd zijn. Er hoort een begeleidings- en activeringsprogramma bij, om mensen ook in hun leven andere keuzes te laten maken zodat ze op den duur niet meer afhankelijk zijn van de voedselbank.



Fractievertegenwoordiger GroenLinks Den Haag

Van 2012 tot maart 2018 was Mariét fractievertegenwoordiger voor GroenLinks Den Haag, waar zij de sociale onderwerpen behandelde, voornamelijk in de raadscommissie Samenleving. Ze maakte zich o.a. hard voor experimenten waarbij bijstandsgerechtigden vrijgesteld worden van verplichtingen zodat ze zich kunnen ontplooien naar eigen inzicht. Ook de positie van daklozen had haar warme aandacht.



Kunstgebouw: beleid en management
afdeling Communicatie en Marketing


Kunstgebouw is de provinciale instelling voor kunst en cultuur in Zuid-Holland. Mariet Herlé zet sinds 2007 als meewerkend voorvrouw de afdeling Communicatie en Marketing op. De website en Bericht van Kunstgebouw gaan op de schop. Mariet formuleert communicatie- en marketing beleid in een tijd van onzekerheden: de belangrijkste financier, de Provincie Zuid-Holland bezint zich op zijn kerntaken en schrapt in de budgetten. www.kunstgebouw.nl



HBO raad: imago en identiteit

In 2007 is er veel turbulentie rond de HBO-raad. De kwaliteit van het onderwijs en de manier van lesgeven (competentiegericht onderwijs) staan in de media onder veel kritiek. Mariet Herlé leverde een onderzoek naar imago en identiteit van de HBO-raad en het HBO als onderwijsssoort.